Select Page

BINANCE melancarkan program “100 Pencipta” pertamanya yang menampilkan seni dari pencipta tempatan hingga global di seluruh dunia untuk menjual karya seni NFT mereka semasa pelancaran pasar NFT yang akan datang.

Pasar token non-fungible (NFT) menampilkan 100 seniman di bawah program “100 Pencipta” yang merangkumi artis tempatan hingga global dari seluruh dunia.

Akan disiarkan secara langsung pada 24 Jun, platform NFT merangkumi “Trading Marketplace” yang disebutkan sebelum ini sebagai “Premium Event”  merangkumi nama-nama besar seperti pemuzik Lil Yachty dan Lewis Capaldi, artis Trevor Jones dan Frank Holliday, atlet pro Guti dan Alphonso Davis, dan ramai lagi. Selain itu, “Trading Market” menampilkan content dari bakat-bakat seluruh negara dan peluang menghasilkan karya seni setiap hari.

Mengulas mengenai Kempen 100 Pencipta, Helen Hai, Ketua Binance NFT, berkata:

Kempen 100 Pencipta diciptakan untuk memperkasakan pencipta inovatif  dan memperkenalkannya kepada pengumpul dan peminat NFT di seluruh dunia. Kami sangat gembira dapat bekerjasama dengan pencipta ini dan berharap dapat membawa mereka ke arus utama industri. “

Setelah pasaran dilancarkan pada 24 Jun, hanya 100 pencipta terpilih yang dapat menjual karya seni mereka untuk minggu pertama kerana kempen ini untuk hanya yang terpilih saja.

Kempen ini memberi peluang kepada pencipta untuk menghasilkan karya seni setiap hari, antara peserta lain termasuk Wian, Muzium Nasional Uganda, pemuzik crypto meme Lil Bubble, artis Australia Bianca Beers dan artis Malaysia Red Hong Yi.

Artis tatu, Johnny Gloom memberi komen mengenai bagaimana NFT memberikan perspektif kreatif kepada artis itu, dengan mengatakan:

NFT membantu artis menjaga hak karya mereka dan memberi mereka perspektif kreatif baru tidak kira platform apa yang mereka gunakan. Ini adalah pengalaman yang sangat menarik sebagai pelukis tatu, bekerja pada dasarnya di dunia nyata dan pada badan orang, dan sekarang mempersembahkan karya saya secara digital. “

Seorang artis lain, Red Hong Yi, yang komposisinya telah dipaparkan di sampul majalah Time berkata:

Karya pertama saya diilhamkan oleh budaya meme internet dan ia akan menjadi sebahagian daripada siri yang disebut ‘MemeBank’. NFT saya akan menjadi bukti kepemilikan untuk karya seni fizikal yang akan saya hasilkan. Saya berharap dapat membentangkan koleksi saya tidak lama lagi. “

So, dah standby peluru utk beli main di NFT trading marketplace? Jangan ketinggalan, kite masih berada di fasa awal era NFT. Stay tuned, jumpe di artikel seterusnya. KEEP HODL

 

Sumber artikel: cryptoknowmics.com

 

<<< Back

 

error: Content is protected !!