Select Page

1 minit bacaan

  • Dogecoin dilabelkan sebagai Ponzi oleh presiden Bank Rizab Persekutuan Minneaopolis.
  • DOGE mengekalkan permodalan pasarannya yang bernilai lebih dari $ 30 bilion walaupun pasarannya menurun.

Dogecoin sekali lagi berada di dalam perhatian hangat. Topik ini timbul setelah Bank Rizab Persekutuan Minneaopolis Neel Kashkari menggelarnya sebagai Ponzi. Menariknya, ini berlaku setelah Paul Grewal, ketua pegawai undang-undang Coinbase, membuat tinjauan pendapat mengenai Linkedin tentang cara menyebut DOGE.

Tambahan lagi, ini bukan kali pertama Kashkari membidsa cryptocurrency. Dalam satu peristiwa tahun lalu, dia menyatakan bahawa cryptocurrency adalah seperti tong sampah besar.

Kashkari menjelaskan lebih lanjut:

“Alasan dolar mempunyai nilai adalah kerana pemerintah AS memiliki monopoli undang-undang untuk menghasilkan dolar. Di dunia mata wang maya dan cryptocurrency, terdapat ribuan duit syiling sampah ini di luar sana. Secara amnya, orang ramai bebas melarikan berbilion dolar, dan akhirnya SEC terlibat dalam mengekang perkara ini. “

Dia menambah bahawa mungkin pada masa akan datang, cryptocurrency dapat menghasilkan sesuatu yang hebat.

“Mungkin lima tahun dari sekarang atau 10 tahun dari sekarang atau 20 tahun dari sekarang sesuatu yang berguna akan muncul dari ini, tetapi setakat ini, semua yang muncul adalah hanya membakar sampah,” kata Kashkari.

Sebaliknya, walaupun pelbagai masalah yang dihadapi oleh DOGE akhir-akhir ini, crypto tetap kukuh. Dengan kata lain, DOGE dapat mengekalkan kestabilannya walaupun terdapat pasaran yang berdarah sekarang. Sebenarnya, DOGE mampu mempertahankan permodalan pasarannya hingga lebih dari $ 30 bilion dalam menghadapi ketidakstabilan liar pasaran crypto.

Hari ini, DOGE diperdagangkan pada harga $0.27 dengan kadar pertumbuhan 1 tahun hampir + 11000%

Sumber rujukan : Coinquora

error: Content is protected !!